poniedziałek, 17 czerwca 2013

agregat


W tych agregatach czesto padały zawory trojdrozne grzania.
To ze ci sie czesto załacza odszranianie moze byc zpowodowane uszkodzeniem czujnika do załaczania odszraniania( znajduje sie w parowniku na wydmuchu) a jego temperatura załaczenia jest ponizej 3 stopni, moze byc rozregulowany zegar odszraniania lub sie czesto zabija parownik lodem i wtedy załacza odszranianie presostat rożnicowy. Mam problem ze sterowniem elektrycznym samochodowej chłodni FRIGILINE, a dokładniej z modelem 4800D. Rok produkcji 2002. Sterowanie elektryczne jest realizowane przez sterownik mikroprocesorowy HTC324. Problem polega na braku zasilania na +12Vdc, właśnie do w/w sterownika mikroprocesorowego HTC324, które to napięcie powinno być podane poprzez przełącznik wyboru pracy napędu układu chłodniczego: praca agregatu spalinowego lub praca silnika elektrycznego zasilanego ze stacjonarnej sieci elektrycznej. Podając napięcie +12Vdc do w/w sterownika HTC324, z pominięciem w/w przełącznika oraz przekaźników, powodujemy zaświecenie tego sterownika, a które z kolei pozwala na uruchomienie układu chłodniczego. Stąd wniosek, że sam sterownik jest sprawny a problem jest albo w przełączniku albo w przekaźnikach. Dla prawidłowego zdiagnozowania przyczyny jest mi koniecznie niezbędny komplet schemat elektrycznych tego układu sterowania i dlatego proszę o przesąnie schematów lub podanie namiarów gdzie moge uzyskać taki schemat. Mam problem z agregatem chłodniczym Thermo King URD III Max. Agregat sam się wyłączał po przejściu na wolne obroty (gdy zbił temperaturę) - świeci się kontrolka sygnalizująca awarię. W jednym z warsztatów powiedzieli że przegrzewa się silnik i do wymiany będzie skraplacz. Po przejrzeniu agregatu (wymiana paska wentylatora, wyjęciu termostatu,sprawdzeniu pompy wodnej) jest trochę lepiej (agregat pracował ok 1,5 godziny). Czy jest jeszcze coś (jakieś czujniki) co powinienem sprawdzić przed wymianą skraplacza i czy skraplacze można regenerować?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz