poniedziałek, 17 czerwca 2013

sterownik


Zprawdz czy zasilanie dochodzi do sterownika ktory znajduje sie w agregacie na budzie
Sprawdz bezpieczniki czy sa dobre
Obejrzyj przewody czy gdzies sie nie przetarły
Jak załaczasz agregat to przycisk ON przytrzymaj dłuzej
Ten agregat jest stary sadzac po czynniku i w nim moze byc wszystko popsute ale najczesciej jest problem z masa a znajduje sie z lewej strony pod silnikiem za taka klapka
Sprawdz połaczenia elektryczne, przesmaruj wszystkie styki i przekazniki. 
Moze tez byc uszkodzony sterownik bo to on zarzadza zapłonem lub elektronika automatycznej pracy (Cycles Sentry) W suprach błąd hi press jest odpowiedzialny za wysokie ciśnienie gazu lub niskie.Skoro słabo grzeje to pewnie jest nie wystarczająca ilość freonu w układzie,możesz to sprawdzić na sterowniku kabinowym wciskając przycisk "i" pod diodą alarmu,pierwsza lub druga funkcja po naciśnięciu (nie pamiętam) wyświetli ciśnienie czujnika "CK" (o ile nie jest uszkodzony) lub ustaw opcje chłodzenia i wejdź na górę i zobacz czy podczas pracy oczko wziernika za filtrem chłodniczym się wypełnia (jeśli jest) lub czy na boku agregatu kulki na zbiorniku (dolne) zaczynają pływać. Mogły też walnąć płyty zaworowe sprężarki co osłabi wydajność. Osobiście radzę wybrać się do serwisu. Dzisiaj pewien jegomość uzupełnił brakujący czynnik (mówił, że ok 1kg brakowało). Uruchomiłem agregat i po 3 godzinach z -12 na zewnątrz zrobiło się +10 w przestrzeni ładunkowej. Jednak temp niezbędna do przewozu to min +15oC, a agregat samoczynnie przełączył się w tryb "odmrażania" (nie pamiętam dokładnie jak to z angielska brzmi -defrost czy coś) i przestał reagować na moje próby zmiany trybu. Wyłączyłem go i włączyłem ponownie w trybie auto. Po krótkim czasie ponownie przełączył się samoczynnie w tryb odmrażania... Więc znowu go wyłączyłem i włączyłem. Do czego służy ten tryb odmrażania ? Dodam, że na pace dmucha chłodnym powietrzem, a już na pewno nie ciepłym....wg mnie powinno być gorące. Czy przyczyną małej wydajności może być brak środkowego wentylatora 1 z 3, który wymontowałem, bo upaliły mu się przewody i jeszcze nie zamontowałem ?? 
Oczywiście nadal walczę z zamarzaniem paliwa - agregat pracuje na postoju, ale już w czasie jazdy gaśnie..., po zatrzymaniu odpala po pewnym czasie (uważam, że w czasie jazdy podmuch wiatru zamraża filtr paliwa - jeszcze nie wymieniony - , a po chwilowym postoju rozgrzany silnik rozgrzewa filtr, który jest blisko silnika. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz