niedziela, 16 grudnia 2012

parownik


To jest zawór od tego starego parownika z lamelkami 2mm. Rzeczywiście może to być niemieckie jego nazwa to EBELHOF TML/A2,5 Mop 4,2 bar. Rurka 6mm nigdy nie była nigdzie wspawana tylko zaślepiona tak jak na foto. Być może fachowiec nie wiedział do czego ona jest. 
Natomiast ten który posiadam w nieszczęsnej chłodni to TMVX-00101 +15C/-45C r-22 

Nie mam chwilowo dostępu do manometrów i mam zamiar poczytać literaturę temat jest dość ciekawy bynajmniej dla mnie. Mam zamiar kupić dla siebie manometry czy w grę wchodzi tylko REFCO czy może być coś tańszego? (zaznaczam że to tylko dla mnie i nigdy nie będę na tym zarabiał) . EBELHOF TML/A2,5 Mop 4,2 bar - czy tam jest oznaczony czynnik chłodniczy? Ten zawór posiada Mop. Jest to górne ograniczenie ciśnienia po stronie ssawnej - 4,2 bara. Odpowiada to temperaturze parowania ok. -3 stopni C dla R407C. A2,5 - to może być średnica dyszy. Ta zaślepiona rurka to wyrównanie ciśnienia. TMVX-00101Na Allegro spotkałem zestawy manometrów z 3 wężami za ok 250 PLN do klimatyzacji samochodowej. W zupełności wystarczą. Kup sobie manometry (blok zaworowy 4 drogowy, koniecznie). 
Może być najtańszy, a jak cię stać, to droższy z gliceryną wewnątrz o lepszej klasie. 
Zawór danfossa, mile widziany, ale sobie kosztuje, wolał bym wymienić dyszę na początek, jak już pisałem wcześniej. 
Warunek, czy sprężarka ma odpowiednią wydajność, bo tu może być wąskie gardło.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz